Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Adverteren op TikTok doe je zo

TikTok is verkozen tot meest favoriete advertentieplatform onder consumenten wereldwijd (Kantar, 2021). Genoeg reden om ook meer zichtbaarheid in Nederland te creëren. In september kwam TikTok met de MKB-Hub: een adsmanager voor midden- en kleinbedrijf (MKB). Hiermee kun je simpel advertentiecampagnes opzetten en beheren. Goed nieuws dus! Maar hoe zet je een campagne in TikTok op?
Kim Platenkamp,
30 nov, 2021,

TikTok Ads Manager

Voor wie onder een steen heeft gelegen nog even een uitleg over TikTok. Het populaire social mediakanaal staat bekend om de korte video’s die je kunt maken én bekijken. Hoe origineler, hoe beter!

TikTok Ads Manager is in het leven geroepen om bedrijven te helpen met het opzetten van advertenties. Maar niet zomaar advertenties, de advertenties worden namelijk in de TikTok-stijl gemaakt. Denk aan toffe achtergrondmuziek, verschillende beelden, voice-overs etc. Alles waar TikTok goed in is en waardoor het zo’n razend populair platform is. Bedrijven kunnen dan hun eigen content creëren.

Adverteren op TikTok

Sinds september 2021 kun je in Nederland ook TikTok-advertentiecampagnes aanmaken. TikTok heeft zo’n 732 miljoen gebruikers wereldwijd. In Nederland zijn dit er 836.000, terwijl het platform pas sinds 2017 bestaat (!) In ons kikkerland moet het adverteren dan ook nog op gang komen en daar kan jouw bedrijf voordeel uit halen! Er zijn nog maar weinig bedrijven actief met hun advertenties waardoor je meer kunt opvallen. Vooral tijdens thema’s als Black Friday en Kerst als je consumentencampagnes wilt voeren.

Populaire filmpjes op TikTok

  • Korte dance-challenges zoals op het nummer Do It To It – van Acraze of juist een dance-challenge waarbij je de voice-over ook precies nadoet.
  • Voice-overs gebruiken, vooral van bekende programma’s zoals Familie Meiland.
  • Liedjes coveren. Vaak is er dan een populair liedje dat al gecoverd is, inclusief voice-over.
  • Een duet maken in een split-screen. Je ziet dan twee personen tegelijk, bijv. Will Smith die een filmpje van een kat bekijkt. Maar ook twee mensen die samen een duet doen.
  • En dan zijn er nog de “random” challenges, zoals het wisselen van kleding in dit filmpje.

#Viral op TikTok

Het gaat er vooral om dat je originele content kunt creëren die ook relevant voor je bedrijf is. Hoe origineler, hoe beter. Wanneer je content heel populair is gaat je filmpje viral en kun je ook de #Viral gebruiken. Mensen kunnen deze hashtag dan weer volgen. Mocht je een brede doelgroep willen bereiken dan raden we aan om een bedrijfsaccount voor TikTok op te zetten. Zo blijf je ook als eerste op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom dit social mediaplatform.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Trendonderzoek social mediagebruik 2025

Trendonderzoek social mediagebruik 2025

Al sinds 2010 voert onderzoeksbureau Newcom het grootste onderzoek naar social media uit onder de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder. Social Media is natuurlijk niet meer weg te denken uit ons leven. Dankzij dit onderzoek is er elk jaar interessante data over het gebruik van social media in Nederland. Als organisatie is het ook goed om te beseffen hoeveel tijd gebruikers spenderen op verschillende kanalen. Want dit zijn ook de platformen waar jullie naamsbekendheid, betrokkenheid en leads uit kunnen halen. Dus op welke kanalen bevindt jullie doelgroep zich?

lees meer
Online marketing trends 2025: 3 verbeteringen voor direct resultaat

Online marketing trends 2025: 3 verbeteringen voor direct resultaat

Om te blijven scoren met jullie online marketing, is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de laatste trends en ontwikkelingen. In dit blog vind je 3 verbeteringen voor direct resultaat in jullie online marketing. Dus lees verder – en lees je in over de belangrijkste online marketingtrends voor 2025!

lees meer