Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

SEA – zoekmachine adverteren

Met Search Engine Advertising (SEA) kan je advertenties op verschillende platformen tonen aan aan een doelgroep die specifiek op zoek is naar jouw product of dienst. Dat maakt het een ontzettend effectieve manier van adverteren. Of je nou meer leads of sales wilt genereren, of nieuwe medewerkers zoekt: je kunt Search Engine Advertising op verschillende manieren inzetten. Klinkt ingewikkeld? Gelukkig kan je via Bloosem Google Ads of Microsoft Advertising uitbesteden.

Bereik jouw doelgroep

Inzetbaar voor meerdere KPI's

Adverteren op diverse platformen

Snel resultaat

Hulp nodig? SEA-campagnes via Bloosem

Of jullie nu meer leads wilt werven, sales willen genereren of verkeer willen halen naar jullie website: onze consultants ondersteunen jullie graag met Google Ads adverteren.

Gestart met SEA

Maar ging die start toch niet zo vlot als jullie hadden gehoopt?

Je wilt een hogere ROI

Maar loop je tegen het beter meetbaar maken van jullie data aan?

Tijd voor een volgende stap

Zijn de ideeën aanwezig, maar ontbreekt de expertise of tijd?

Samen kijken we wat er nodig is. Zo kunnen we helpen met de optimalisatie van de campagnes door de juiste keywords en verschillende campagnetypes in te zetten. Ook de doelgroepen optimaliseren we, zodat de advertenties gezien worden door de juiste personen. Zo creëren we een SEA-aanpak die past bij de doelstellingen die jouw team voor ogen heeft.

SEA consultants Mascha en Patricia
Bloosem team - onze aanpak

Onze aanpak

SEA is één van de expertises waar we graag in adviseren. Maar waarom is Bloosem de juiste partner voor jullie?

We beginnen eerst met een uitgebreide kick-off. Of het doel nou meer leads, naamsbekendheid of meer sales is: we willen weten wat jullie willen bereiken, wie jullie ideale doelgroep is en waar jullie al op inzetten. Zo ontwikkelen wij een passende strategie.

Tegelijkertijd evalueren we ook graag jullie huidige online marketingstrategie – het totaalplaatje – om te kijken waar jullie meer uit kunnen halen. Is dat alleen SEA of ook andere kanalen?

We kijken ook uitgebreid naar jullie website. Hoe zien de landingspagina’s eruit en wordt er gestuurd op de juiste conversie? Jullie website is immers waar de campagne een potentiële klant naartoe stuurt.

We houden je op de hoogte met een realtime rapportage, zodat altijd inzichtelijk is hoe het ervoor staat. Maar we leggen het ook graag elke maand aan je uit. En als je tussendoor vragen hebt, dan kan je ons altijd mailen of even bellen.

Zo werken we aan jullie succes

We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.

Naast onze kennis krijg je ook support van Google- en Microsoft accountmanagers.

We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan, dus je kan ons altijd vragen stellen! Dat geldt trouwens niet alleen voor SEA, maar ook voor SEO en Social Advertising.

We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.

Daan, Patricia en Céline op de bank - zo werken we aan jouw succes

SEA-campagnetypes

Google Search

Met Google Search Ads adverteer je in de Google zoekmachine met een bondige tekstadvertentie. Een goede SEA-campagne zorgt ervoor dat op het moment dat mensen naar een bepaald product of bepaalde dienst zoeken jullie advertentie in beeld komt. De vertoning van jullie advertentie is dus gekoppeld aan de voor de propositie relevante zoekwoorden. Realtime! En, je betaalt Google en Microsoft alleen als er op je advertentie is geklikt.

Google Display

Bij Display adverteren kunnen er advertenties in de vorm van afbeeldingen op de banners van andere websites worden vertoond. Display advertising kan op verschillende momenten en voor verschillende doeleinden worden ingezet; voor merkbekendheid, maar het ook nét dat duwtje in de juiste richting geven voor een klant. Het is net waar jullie op willen inzetten.

Google Shopping

Verkopen jullie veel verschillende producten via jullie website? Ga dan voor Google Shopping. Via shopping ads wordt jullie product nog bóven de zoekresultaten van Google getoond. Met Google Shopping advertenties toon je een product direct aan de klant, met afbeelding en prijs in de productfeed. Met Google Shopping adverteren zijn jullie direct naast de concurrentie te zien, wat voor meer websiteverkeer en conversies kan zorgen.

Youtube

Met video advertising adverteer je per video op YouTube, het grootste videoplatform ter wereld. Jullie advertentie wordt getoond vóór of tijdens dat iemand een video kijkt. YouTube advertising brengt zo een dienst, product of organisatie per video onder de aandacht van je doelgroep. YouTube integreert daarnaast naadloos met jullie andere Google Ads campagnes en biedt uitgebreide targetingopties op basis van demografische gegevens, interesses, kijkgedrag en zoekwoorden.

Demand Gen

Demand Gen heeft als doel het genereren van vraag en is daarom perfect om jullie merkbekendheid te boosten. Via Demand Gen kun je advertorials creëren in de vorm van video’s en afbeeldingen met een bijpassende tekst. Deze worden bij Google Discover in de feed, Gmail en YouTube. Het sterke van Demand Gen is dat jullie zelf de ideale doelgroep instellen en daardoor meer controle hebben.

Performance Max

Met Performance Max kun je in Google Ads verschillende advertentiemogelijkheden combineren in één campagne, waardoor de doelgroep de juiste soort advertentie op het juiste moment ziet. De Performance Max-advertenties worden op verschillende Google-platformen ingezet, waaronder YouTube, Demand Gen en Search, maar ook Gmail en Google Maps.