E-mailmarketing
Meetbare resultaten
Hoge ROI
Geautomatiseerde flows
Simpel te personaliseren
Hulp nodig? Zo ondersteunt Bloosem met E-mailmarketing
Bloosem is jouw partner voor E-mailmarketing. We kunnen jullie op verschillende punten ondersteunen – net wat er nodig is om het meest uit jullie E-mailmarketing te halen. Want er zijn genoeg uitdagingen: Hoe pak je de aandacht van de lezer? Hoe krijgen jullie meer inschrijvingen of ‘opt-ins’? Welke flows zet je op? En hoe beheer je de database op de juiste manier?
Starten met E-mailmarketing
Dan helpen we je met het opzetten of optimaliseren van het programma. Samen kijken we wat er nodig is.
Meer halen uit jullie bestaande E-mailmarketing
Samen zoeken we naar een passende strategie voor de gestelde bedrijfsdoelstellingen.
Jullie E-mailmarketing naar het volgende niveau tillen
Bloosem kan directe ondersteuning bieden bij het opzetten van e-mailflows, het schrijven van de nodige content of het meten van resultaten.
Onze aanpak
We zijn graag transparant over hoe wij werken. Daarom beginnen we eerst met een uitgebreide kick-off voordat we voor jullie aan de slag gaan. Zo weten jullie wat we gaan doen en waarom. Voor E-mailmarketing zijn er verschillende aspecten waar we vervolgens naar kunnen kijken. Zo zorgen we voor een aanpak die past bij jullie situatie en de doelstellingen die jullie hopen te bereiken.
Strategie
Effectief mailen gaat verder dan een sterke e-mail schrijven. Hoe je inschrijvingen gaat werven, welke doelgroepen je wilt bereiken en welke actie je hoopt te bereiken, zoals meer bezoekers creëren of mensen werven, moet allemaal afgestemd worden. Het liefst passen ze ook nog eens bij de bedrijfsdoelstellingen. En we maken je content zo specifiek mogelijk via doelgroepsegmentatie.
Geautomatiseerde flows
Stuur resultaatgerichte e-mails, die getriggerd worden door verschillende acties, zoals inschrijvingen of producten die worden toegevoegd aan een winkelmandje. Wanneer een e-mailcampagne eenmaal is opgezet, bespaar je veel tijd. Daarnaast krijg je duidelijke en waardevolle inzichten, zoals wie er de mails heeft geopend en op welke links er in de mail is geklikt. Deze resultaten kun je gebruiken om je volgende e-mails te verbeteren.
Contentmarketing
Hulp nodig met het schrijven van de nieuwsbrief of de landingspagina waar de e-mail naartoe linkt? Geen probleem: ook daar ondersteunen we jullie graag in.
Databeheer
Naast het maken van mooie mailings is databeheer een belangrijke component van e-mailmarketing. Het beheren van de database houdt onder andere het volgende in:
- Het up-to-date houden en verrijken van de database.
- E-maillijsten maken (segmentaties) op basis van interesses of aankoopgedrag.
- Het opschonen van lijsten door inactieve gebruikers te verwijderen (bouncers, inactieve of ongeldige e-mailadressen).
Het meten van succes
Het succes van een e-mailing is op verschillende manieren te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar:
- Conversie, zoals een aankoop, een aanvraag van een proefles of sollicitatie.
- Open ratio: het percentage van geopende e-mails.
- Click to Open rate: aantal kliks binnen een e-mail, gedeeld door het aantal keer dat een e-mail is geopend.
- Click Through Rate: aantal keer dat er op een link is geklikt, gedeeld door het totaal aantal afgeleverde e-mails.
- Unsubscribe ratio: het percentage uitschrijvers per aantal verstuurde e-mails.
Voordelen E-mailmarketing
Geautomatiseerde e-mailflows kunnen aan verschillende acties gekoppeld worden. Doelgroepen kunnen op die manier geautomatiseerd, maar tóch gepersonaliseerd benaderd worden. Denk daarbij aan een e-mail na een aankoop, nieuwsbriefinschrijving of sollicitatie.
Personalisatie door verschillende segmentaties. Denk aan iemand die jarig is, in het verleden al iets gekocht heeft of wel een account heeft maar nog nooit een conversie heeft voltooid. Op deze manier kun je jullie e-mails heel relevant maken en de lezer persoonlijk aanspreken.
E-mailmarketing kan voor meerdere fases in de Customer Journey ingezet worden. Vaak is sales of leadgeneratie het hoofddoel, maar het is ook ontzettend effectief voor het stimuleren van merkbekendheid.
In E-mailmarketing kun je heel goed A/B testen. Welk kleur CTA werkt beter? Welke onderwerpregel zorgt voor een hogere open rate? Of welke content wordt meer geopend? Allemaal aspecten die je kan testen binnen E-mailmarketing.
Zo werken we aan jullie succes
We willen jullie E-mailmarketing prestaties continu verbeteren. Dit doen we door doordacht, proactief en betrokken te zijn.
We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.
We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan, dus je kan ons altijd vragen stellen! Dat geldt trouwens niet alleen voor E-mailmarketing, maar ook voor Contentmarketing of Web Analytics.
Partnership Sellvation
Bloosem is partner van het data-gedreven marketingbureau Sellvation. Sellvation heeft verschillende softwareoplossingen, waaronder de Campaign Content Manager (CCM) en Qiri. Met de CCM kun je klantgegevens beheren, dynamische microsites bouwen en razendsnel e-mailnieuwsbrieven versturen, plus heb je altijd toegang tot je data en statistieken. Qiri is een personalisatie tool voor de retail waarmee in real-time de beste aanbiedingen en cross-sell suggesties worden getoond aan de klant.
Partnership Spotler
Bloosem is partner van Spotler. Spotler heeft gebruiksvriendelijke en geavanceerde software voor e-mailmarketing automation. Het ontwerpen van nieuwsbrieven en aanmaken van campagnes via Spotler is eenvoudig en snel gedaan. Een aantal van onze collega’s heeft de certificaten Producttraining en Automation.