Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

SEO – Zoekmachineoptimalisatie

Door zoekmachineoptimalisatie, SEO, zorg je dat jullie website relevanter wordt – en hoger wordt geplaatst in de organische zoekresultaten. Websites met relevante content die daardoor hoger ranken, worden door Google (en Bing) als betrouwbaar gezien, wat jullie positie nog verder versterkt. Dat draagt ook direct bij aan je merkbekendheid.

Boost organische vindbaarheid

Relevant websiteverkeer

Meetbare resultaten

Langetermijnstrategie

Hulp nodig? Zo boost Bloosem jullie SEO.

Zoekmachineoptimalisatie kan op verschillende manieren ingevuld worden. Maar wat is voor de organisatie waar jij werkt de juiste volgende stap? Waar kunnen jullie het beste als eerste aan werken? Bij Bloosem kijken we graag samen met jou naar jullie website en hoe de SEO ervan kan verbeteren. Zo kijken we welke aanpak de meeste impact gaat hebben op het verbeteren van de organische vindbaarheid.

Gestart met SEO

Maar welke strategie is voor jullie ook écht de juiste?

Meer meetbare resultaten

Er wordt al aan verschillende SEO-aspecten gewerkt, maar je mist nog de meetbare inzichten en successen.

Jullie SEO naar het volgende niveau

Je hebt geweldige ideeën voor nieuwe pagina’s en blogs, maar mist de capaciteit.

Daan en Kim - SEO
Bloosem team - onze aanpak

Onze aanpak

SEO is één van de expertises waar we graag in adviseren. Maar waarom is Bloosem de juiste partner voor jullie?

We beginnen eerst met een uitgebreide kick-off. We willen weten wat jullie willen bereiken, wie jullie ideale doelgroep is en waar jullie al op inzetten. Zo ontwikkelen wij een passende SEO-strategie.

Tegelijkertijd evalueren we ook graag jullie huidige online marketingstrategie – het totaalplaatje – om te kijken waar jullie meer uit kunnen halen. Is dat alleen SEO of ook andere kanalen?

We houden je op de hoogte met een realtime rapportage, zodat je altijd inzichtelijk hoe het ervoor staat met jullie SEO-ranking. Maar we leggen het ook graag elke maand aan je uit. En als je tussendoor vragen hebt, dan kan je ons altijd mailen of even bellen.

Zo werken we aan jullie succes

We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.

We geven jullie graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan. Dat geldt trouwens niet alleen voor SEO, maar bijvoorbeeld ook voor zoekmachine adverteren – SEA en Social Advertising.

We zijn meer dan een partner: we zijn jullie vraagbaak, kritische blik en adviseur.

Daan, Patricia en Céline op de bank - zo werken we aan jouw succes

Zo verbeteren we jullie SEO

Zoekmachineoptimalisatie is een langetermijnstrategie en doe je niet even. Voor goede resultaten moet er blijvend energie in gestoken worden. Dat kost tijd, en er is een sterke aanpak voor nodig. Daarom helpen wij je graag om jullie SEO prestaties in de gaten te houden en te verbeteren.

Door middel van verschillende analyses brengen we bij Bloosem specifieke en concrete SEO-kansen op tafel. Hierbij richten we ons op zowel kwantitatieve als kwalitatieve SEO-aspecten, met één doel in gedachten: een duurzame organische vindbaarheid.

SEO-audit

Zoekmachines beoordelen en rangschikken websites op basis van verschillende factoren. Met een on-page SEO-audit checken we belangrijke aspecten, waaronder keywords, H1 titels, headers, meta descriptions en alt teksten bij afbeeldingen.

Met een technische SEO-audit, checken we of de website technisch gezien goed in elkaar zit. Met de resultaten van de scan gaan we aan de slag om aspecten als de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, 404 pagina’s en de interne linkstructuur te verbeteren.

Linkbuilding

Door links van externe websites naar jullie website te sturen, kun je de autoriteit verhogen. De link is voor Google namelijk een positief teken: “deze website wordt doorgelinkt en is dus interessant”. Elke link brengt zo een beetje waarde met zich mee. Bijkomend voordeel is dat mensen doorklikken naar de site. Dus én een hogere positie in zoekmachines én extra bezoek! Wij gaan op zoek naar interessante partners voor jullie doelgroep. Voor wat hoort wat, dus de partners zullen de links niet gratis weggeven. Dat betekent dat er wel budget nodig is voor linkbuilding.

Voordat het daadwerkelijke ’building’ begint maken we een backlinkprofiel van jullie site en de concurrentie. In dit profiel staat hoeveel links er naar jullie website gaan, waar ze staan, wat de kwaliteit hiervan is en wat de anchor teksten zijn. Dit profiel geeft inzicht in waar wij links gaan plaatsen, hoeveel dit er moeten zijn en welke content erbij hoort.

Zoekwoordenanalyse

Zoekmachines zoals Google bekijken of de inhoud van een website overeenkomt met de zoekopdracht. Daarvoor moet de zoekmachine natuurlijk wel éérst weten waar een website precies over gaat. Met de juiste trefwoorden – ook wel zoekwoorden of keywords – kun je exact aangeven waar de website en specifieke pagina’s over gaan en met welke zoekopdrachten deze gematcht moeten worden. Hoe beter de match, hoe hoger jullie plek in de organische zoekresultaten.

Met een zoekwoordenanalyse kunnen wij kijken welke keywords jullie het beste kunt gebruiken. Welke trefwoorden jullie het beste kunt gebruiken bepalen we op basis van het zoekvolume en de concurrentie op die zoekwoorden. Hoe meer er op die trefwoorden gezocht wordt, hoe vaker jullie website getoond wordt. Maar hoe meer concurrentie er op deze zoekwoorden is, hoe lastiger het is om op basis van die keywords een hoge positie in te nemen en gezien te worden.

Content

Hoe goed je jullie eigen content nu al vindt, waarschijnlijk kunnen jullie ook méér bezoekers en conversies binnenhalen door je content te optimaliseren! Zeker met alle AI-content van lage kwaliteit die in korte tijd online is gekomen, kunnen jullie opvallen door sterke content te gebruiken. Het doel van contentoptimalisatie is om zoekmachines zoals Google duidelijker te maken waar de inhoud van een webpagina over gaat.

Bij zowel het optimaliseren als creëren stellen we vier vragen:

  • Waar willen jullie op gevonden worden?
  • Wie is jullie doelgroep?
  • Waar zoekt de doelgroep naar?
  • Is jullie content behulpzaam; beantwoordt het een zoekvraag?

Wanneer we starten met contentoptimalisatie, beginnen we met het inventariseren en analyseren van de bestaande content. Welke content is er al en welke ontbreekt? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het om ‘helpful content’ gaat; content die bijvoorbeeld veelgestelde vragen beantwoordt? Ook met de contentmarketing helpen we jullie graag: bestaande content gaan we optimaliseren en ontbrekende waardevolle content schrijven en maken we. Zo kunnen we de SEO-waarden en positie van jullie website flink verbeteren.

Belangrijke SEO factoren