Vindbaarheid en conversiegroei Simyo
SEO Succes: Van Blog Boost naar Top 10 Ranking en Conversiegroei!
Simyo, dochterbedrijf van KPN, is een relatief jong telecom merk, een echte challenger, die de gevestigde orde samen met Bloosem flink doet opschudden. Simyo heeft een volledige focus op online: geen winkels, geen televisiereclames of opwaarderen in de supermarkt. Geen wonder dat het voor Simyo van levensbelang is om goed gevonden te worden, online!
Stijging gemiddelde sessieduur +17%
Sessies naar blogs +22.6%
Vertoningen Google Search +13.5%
Stijging gemiddelde positie blogs +13%
Primaire doelstellingen
Top 10 positie in organische zoekresultaten op specifieke zoektermen
Secundaire doelstellingen
Verhoging van kwalitatieve traffic op de site
Highlights/project in het kort
De telecommarkt in Nederland is zeer uitdagend. Er zijn veel telecomaanbieders. Er is dus veel concurrentie op organische zoekresultaten. Bloosem biedt Simyo essentiële ondersteuning bij het ontwikkelen van blogs die hun SEO-prestaties een boost geven. Door gerichte zoekwoorden te identificeren en relevante vraagstukken aan te pakken, zorgen we ervoor dat Simyo met specifieke trefwoorden een plek in de top 10 van organische zoekresultaten kan veroveren.
Uitdaging
“Creëer aantrekkelijke en bruikbare blogposts om bezoekers rechtstreeks naar je website te trekken door slim gebruik te maken van SEO-technieken.” Simyo wilde graag meer dan alleen nieuwe blogartikelen met een inspirerend tintje. De markt waarin Simyo zich bevindt is behoorlijk concurrerend, dus hoog ranken met organische content is niet vanzelfsprekend.
Toegepaste skills bij deze case
SEO
Contentmarketing
Strategie – Oplossing – Aanpak
Onze strategische aanpak houdt niet alleen rekening met zoekmachineoptimalisatie, maar richt zich ook op het bieden van waardevolle content die de vragen en behoeften van de doelgroep beantwoordt.
Hierdoor kan Simyo zich als een autoriteit in haar branche positioneren en meer organisch verkeer genereren. Zo kunnen mensen die zich in een vroeg stadium van hun zoektocht bevinden toch bereikt worden met de blogcontent en daarbij geplaatste backlinks. Door lezers te begeleiden kunnen we hen ook stimuleren naar een aankoop van een sim-only of een telefoon.
Hoe doen we dat dan? Elk kwartaal houden we met het team van SEO-specialisten en copywriters een brainstormsessie om ideeën uit te wisselen. Waar willen we op ranken, waar is de doelgroep naar op zoek en zijn er marktontwikkelingen waar we op aan kunnen haken? Zo komen we tot een ideale mix van inhoudelijke content over bijvoorbeeld privacy en veiligheid, de beste goedkope smartphones, alles over de nieuwste telefoon van Samsung of waarom kiezen voor een iPhone? Ook content over hulpvragen zoals hoe je een screenprotector aanbrengt, de voordelen van eSIM, slimme tips voor WhatsApp of handige apps voor op je telefoon scoren goed.