Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Online Strategie

Een sterke customer journey is onmisbaar als je meer inzicht wil in de behoeften van jullie klanten. Met die inzichten kan je jullie product of dienst tijdens verschillende fases van de customer journey effectiever aanbieden. Zo’n online strategie zet je niet even op. Of je nu nog moet beginnen met de strategie, je de strategie wilt aanscherpen of hulp nodig hebt bij de uitvoering: Bloosem staat voor jullie klaar!

Een strategie voor elke fase

Van oriëntatie tot loyaliteit

Van kwantiteit naar kwaliteit

Effectief voor zowel B2C & B2B

Hulp nodig? Zo ondersteunt Bloosem jullie customer journey

Is het onduidelijk welke stappen jullie klanten doorlopen? Waar interacteren bezoekers als eerste met jullie bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat jullie geen kansen laat liggen? Wij kijken met een frisse blik naar jullie business, de website en volledige digitale marketingaanpak. We analyseren hoe het staat met de organische vindbaarheid van de site. Daarnaast kijken we of alles goed wordt gemeten via Web Analytics. Ook checken we de activiteit op social media en platformen zoals Google. Zo kunnen we zien hoe we het klantenpotentieel kunnen uitbreiden.

De belangrijkste momenten om te beginnen met je online strategie:

Lancering van een nieuwe website

Je ziet direct of jullie website voldoet aan alle fasen en maakt deze geschikt voor wat je wilt bereiken met jullie marketingstrategie.

Uitbreiding van de huidige digital marketingactiviteiten

Hét moment om de huidige activiteiten in kaart te brengen en nieuwe op te starten.

Uitbreiding van het team of werkzaamheden naar een hoger niveau tillen?

We bepalen samen de strategie en jij brengt die met het team direct in de praktijk.

Bloosem team - onze aanpak

Onze aanpak

We werken met een See-Think-Do-Care traject voor het creëren van een overzicht en ontdekken van kansen. We brengen alle mogelijke contactpunten tussen een (nieuwe) klant en jullie bedrijf in kaart, voordat er een conversie plaatsvindt. Zo kunnen we een groeistrategie creëren die werkt voor de lange termijn.

We beginnen eerst met een uitgebreide kick-off voordat we voor jullie aan de slag gaan. Wat zijn jullie KPI’s en wat is jullie huidige strategie?

We gaan vervolgens samen op zoek naar een complete en passende online strategie, zodat prospects in alle fasen van de customer journey op de juiste manier kennismaken met jullie merk of organisatie – en zo de kans op conversie stijgt.

We ondersteunen via verschillende marketinginstrumenten rondom de online strategie, van een analyse van de doelgroep tot een strategisch marketingplan tot de uitvoering van campagnes.

Zo werken we aan jullie succes

We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.

We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan. Dat geldt trouwens niet alleen voor Online Strategie, maar bijvoorbeeld ook voor Web Analytics en SEA.

We zijn meer dan een partner: we zijn jullie vraagbaak, kritische blik en adviseur.

Daan, Patricia en Céline op de bank - zo werken we aan jouw succes

Het online strategie-model van Google: See-Think-Do-Care

Met een STDC-traject zie je meteen waar jullie kansen laten liggen als je je té sterk richt op alleen de Do-fase. Niet iedere internetter zit namelijk altijd in de ‘koop-stand’. Sterker nog, de meesten zitten waarschijnlijk in de See of Think-fase en hebben behoefte aan informatie. Dat geldt trouwens ook voor bedrijven, want het STDC-model is ook effectief voor een B2B-strategie!

Customer journey - see think do care strategie

Het doel in deze fase is om merkbekendheid te genereren bij een zo groot mogelijke doelgroep. Die doelgroep is nog niet of nauwelijks bekend met jullie merk. Marketingactiviteiten in de See-fase zijn gericht op bereik, vindbaarheid, website traffic, informeren, educatie, entertainen en inspiratie om ‘top of mind’ te komen. Kanalen die passen binnen deze fase zijn:

In deze fase zit de doelgroep in de oriëntatiefase van het aankoopproces. De uitdaging in deze fase is dat jullie merk serieus in overweging genomen wordt en je op de shortlist komt. Marketingactiviteiten in de Think-fase zijn gericht op engagement, kennis delen en verdiepen, inspireren en aanzetten tot interactie. Kanalen die passen bij deze fase zijn:

In deze fase draait alles om performance; het genereren van conversies bij een geïnteresseerde doelgroep. Deze (potentiële) klanten hebben concrete behoeftes, weten wat zij willen kopen of aanvragen en zijn ervan overtuigd dat jullie misschien de beste aanbieder zijn – of misschien juist jullie concurrent. De juiste toepassing van het STDC-model zorgt ervoor dat mensen die jullie uit een eerdere fase kennen, de voorkeur aan jullie geven boven de concurrent! In deze fase kun je de volgende kanalen inzetten:

In de laatste fase gaat het om loyaliteit; klanten omzetten naar loyale klanten. Loyale klanten zijn fans van jullie merk, praten positief over jullie en stimuleren indirect de verkoop onder niet-klanten. Goede Care-activiteiten vergroten niet alleen jullie klantengroep maar ook de lifetime value van een klant. Kanalen die passen binnen deze fase zijn: